23Μάιος2019

Αρχική Ειδήσεις Επαγγελματικά Νέα Πολιτικοί Μηχανικοί Έρευνα για τις επιπτώσεις του αλατιού αποπαγοποίησης σε οπλισμένο σκυρόδεμα

Έρευνα για τις επιπτώσεις του αλατιού αποπαγοποίησης σε οπλισμένο σκυρόδεμα

ereuna-gia-tis-epiptoseis-tou-alatiou-apopagopoihshs-se-oplismeno-skyrodemaΣουηδοί επιστήμονες ερευνούν με τη χρήση μοντέλων σε υπολογιστικά συστήματα, τη ζημιά που προκαλεί μακροπρόθεσμα η αποπαγοποίση των δρόμων το χειμώνα με χρήση αλατιού στο οπλισμένο σκυρόδεμα των κατασκευών.
Ο Luping Tang του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών και Μηχανικών Περιβάλλοντος, στο Chalmers University of Technology, στο Γκέτεμποργκ, στη Σουηδία και ο συνάδελφός του Δρ. Anders Lindvall του Κεντρικού Εργαστηρίου, στο Thomas Concrete Group AB, εξέτασαν τις επιπτώσεις της έκθεσης των δρόμων σε αλάτι αποπαγοποιήσης σε χρονική διάρκεια μεγαλύτερη των 10 ετών

πραγματοποιώντας προσομοιώσεις σε υπολογιστή για να ερευνήσουν τη διείσδυση χλωριόντων σε κατασκευές με σκυρόδεμα. Στα μοντέλα λαμβάνουν ως δεδομένο την πυκνή και με μεγάλη ταχύτητα κίνηση οχημάτων στους δρόμους.
Οι επιστήμονες εξηγούν πως η διάβρωση που προκαλείται στον οπλισμό του σκυροδέματος εξακολουθεί να είναι μία από τις κύριες ανησυχίες σχετικά με την ανθεκτικότητα και διάρκεια ζωής των κατασκευών με οπλισμένο σκυρόδεμα. Η πρόβλεψη διείσδυσης χλωριόντων στο σκυρόδεμα είναι ένα από τα σημαντικότερα μέρη κατά στον σχεδιασμό αντοχής του οπλισμένου σκυροδέματος.
Από τα δύο μοντέλα που δοκιμάστηκαν, DuraCrete και ClinConc, το τελευταίο είναι ιδιαίτερα ανθεκτικό αφού σύμφωνα με δεδομένα από πραγματικές οδικές γέφυρες με σκυρόδεμα, δοκιμασμένες για 25-30 χρόνια στην έκθεση αλατιού αποπαγοποίησης, δεν υπήρξε σημαντική διάβρωση. Από τη άλλη πλευρά, το DuraCrete είναι επαρκές για να αποφευχθεί η διαβρωτική επίδραση των χλωριόντων για μία περίοδο τουλάχιστον δέκα ετών. Η μελέτη δεν θα βοηθήσει μόνο εκείνους που επιθεωρούν τις υπάρχοντες κατασκευές γεφυρών και δρόμων, αλλά θα δώσει την δυνατότητα στους μηχανικούς να γνωρίζουν με ακρίβεια τις ανάγκες και τις απαραίτητες προδιαγραφές των εν λόγω δομών στον σχεδιασμό τους και θα τους επιτρέψει να διασφαλίσουν τρόπους για να μειώσουν ή ακόμη και να αποφύγουν την δυνητικά επιβλαβή διείσδυση χλωριόντων.