23Μάιος2019

Αρχική Ειδήσεις Επαγγελματικά Νέα Πολιτικοί Μηχανικοί Η βροχή ως εργαλείο στην συντήρηση γεφυρών

Η βροχή ως εργαλείο στην συντήρηση γεφυρών

h-vroxh-ws-ergaleio-sthn-sunthrhsh-gefurwnΜια ομάδα από το Πανεπιστήμιο Brigham Young έχει προσαρμόσει τη μέθοδο που ονομάζεται «impact echo testing» για να μελετήσει το θόρυβο που κάνει η βροχή χτυπώντας στο σκυρόδεμα μιας οδικής γέφυρας και να ανιχνεύσει διαχωρισμό των δομικών στρώσεων.
Οι μηχανικοί διαπίστωσαν ότι αυτός είναι ένας πιο αποτελεσματικός και λιγότερο δαπανηρός τρόπος για την ανακάλυψη σφαλμάτων σε σύγκριση με την παραδοσιακή, πιο χρονοβόρα μέθοδο της ανάλυσης ήχων από αλυσίδες που σέρνονται πάνω σε μία γέφυρα και εντοπίζουν τα σημεία που παράγουν ένα κούφιο, θολό ήχο.


«Υπάρχει μια διαφορά μεταξύ του ήχου που παράγεται όταν το νερό  χτυπά μια ακέραια δομή και όταν χτυπά μια δομή με ρωγμές», δήλωσε ο Brian Mazzeo, επίκουρος καθηγητής στο τμήμα Ηλεκτρολόγων και Μηχανικών Υπολογιστών και ένας από τους επικεφαλής ερευνητές στο έργο.
«Μπορούμε να εντοπίσουμε πράγματα που δεν μπορεί να δει κανείς με μια απλή οπτική επιθεώρηση. Πράγματα που συμβαίνουν μέσα στην γέφυρα ... Το αποτέλεσμα δίνει  ενδείξεις τόσο για το μέγεθος όσο και για το βάθος της ρωγμής »
Χρησιμοποιώντας αλυσίδες για την παραγωγή των ήχων μπορεί να πάρει ώρες για να ολοκληρωθεί ο έλεγχος σε μία μόνο γέφυρα και απαιτεί το κλείσιμο λωρίδων κυκλοφορίας, αλλά αναλύοντας τους ήχους της βροχής ο έλεγχος γίνεται πολύ πιο γρήγορα.
«Οι υποδομές στις ΗΠΑ «γερνάνε», και υπάρχει πολλή δουλειά που πρέπει να γίνει », δήλωσε ο επίκουρος καθηγητής του τμήματος Πολιτικών και Περιβαλλοντικών Μηχανικών Spencer Guthrie που συμμετέχει στην έρευνα.
«Πρέπει να είμαστε σε θέση να εκτιμήσουμε γρήγορα  την κατάσταση μιας γέφυρας, ώστε να μπορούμε να καταλάβουμε την έκταση της αποκόλλησης και να εφαρμόσουμε την κατάλληλη «θεραπεία», τη σωστή στιγμή».
Οι ερευνητές ελπίζουν ότι η μελέτη τους, που δημοσιεύθηκε στο τεύχος του Οκτωβρίου του Non-Destructive Testing and Evaluation International, θα μπορούσε να βοηθήσει να μετατραπεί ο έλεγχος του καταστρώματος μιας γέφυρας σε μια γρήγορη, αυτοματοποιημένη και οικονομική άσκηση που θα ολοκληρώνεται σε λίγα λεπτά.
«Ο στόχος είναι να οδηγούμε πάνω σε μια γέφυρα με περίπου 40 χλμ./ώρα, ψεκάζοντας με νερό, και να μπορούμε να ανιχνεύσουμε όλες τα κατασκευαστικά σφάλματα στη γέφυρα», είπε ο Mazzeo.
Πρόσθεσε ότι η μέθοδος θα μπορούσε επίσης να χρησιμοποιηθεί για την εξέταση υλικών πέρα από τις γέφυρες, όπως τα σύνθετα μέρη  αεροσκαφών, τα οποία είναι υπόκεινται σε αποκολλήσεις. «Πιστεύουμε ότι εδώ υπάρχει μια τεράστια ευκαιρία, αλλά θα πρέπει να βελτιωθούμε στους μηχανισμούς της διαδικασίας."

 

ΕΛΕΜ